Hei, og god morgen! I går lagde jeg (madeleine) en tumblr. Jeg har lagd en før, men jeg bestemte meg for å lage en ny som bare består av trening og kosthold. Jeg håper denne vil bli en slags inspirasjon for andre, og kanskje få motivasjonen til å begynne å trene. Jeg selv personlig blir ihvertfall veldig inspirert når jeg ser sånne bilder! Da tenker jeg: Dette skal jeg og få til, bare jeg vil dette så kan jeg! Også håper jeg dere vil følge meg, så følger jeg dere gjerne tilbake :-D 





                                                            Har du Tumblr? Hva heter den? ( Kom til min tumblr ved å trykke HER





Beklager for at det er så lenge siden vi har blogget! Dagene går fort, og hver dag byr på nye utfordringer og stress!!!

Men som overskriften sier; Proteinshake/proteinpulver! Vi har nå bestemt oss for at vi skal prøve dette, det er visst bra for å bygge opp muskler :) Det er veldig lett å lage, du kjøper fks. nutrilett proteinshake hvor du bare skal tilsette kaldt vann og deretter riste (enkelt, og smart)! Det kostere selvfølgelig litt, men vi vil prøve og tror det er verdt pengene ;) Vi fortsetter med jevnlig trening, og jeg (Vilde) har tenkt til å begynne å løpe hver dag, fordi jeg har vært mye syk og henger litt tilbake i treningen! 


Har du prøvd dette før, og funket det?

Trener du mye?

--Vilde--

 




Hei, folkens! Jeg lovte dere å kommer med tips til sunn mat osv + trening. Så her kommer det! 

Mat og drikke:



-  Hvis det er noe jeg er flink til, så er det å drikke vann. Jeg er en person som elsker vann rett og slett! Haha. Hvis du er en person som ikke er så flink til å drikke vann, eller ikke synes vann er så godt å drikke når som helst. Ja, da har jeg et par tips til forskjellige drikker som går ann å drikke. Du kan f.eks. drikke pepsi max, fun light, redbull zero osv. Jeg anbefaler ihvertfall å ikke drikke brus/ vanlig drikke med mye sukker. Drikk ihvertfall så lite som mulig av det, og mer vann eller drikker med lite sukker. Det jeg drikker mest av er vann og redbull zero. Jeg har fått helt dilla på redbull zero i det siste. Hvis du har lyst til å kose deg i helgene, så er det så klart lov å drikke hva du vil. Bare prøv å unngå drikker med mye sukker i ukedagene. 

Tips/ fakta: Kroppen trenger 2,5 liter vann i løpet av en dag! 

 - Dere lurer kanskje på hva man kan spise løpet av en dag, og hvor mange måltider man bør spise.

 Det skal jeg komme med nå! Hvis du er en person som vil ned i vekt eller vil ha et sunt kosthold så er det lurt å spise 5-6 små måltider hver dag, ihvertfall 3. Hvis du tror at ett måltid er nok, tar du grundig feil. Spiser du kun ett stort måltid vil du begynne å lagre fett og du vil begynne å legge på deg. Spiser du 5-6 små måltider om dagen vil du forbrenne mye mer enn ett stort måltid. Du tenker sikker hvorfor i alle dagen kan det gå? Jo, fordi med ett stort måltid belaster reguleringen av blodsukkeret, og du holder det lettere stabilt ved å spise flere mindre måltider fordelt ut over dagen. Ja, du legger fortere på deg ved å spise kun ett måltid. Kroppen vil jobbe hele tiden ved å spise 5-6 måltider om dagen, enn å spise ett måltid. 

En god frokost kan være veldig sunt for deg. Frokosten er på mange måter det viktigste måltidet. Du som spiser en god frokost får i deg flere vitaminer og mineraler og mindre fett og kolestrol i løpet av dagen fordi du holder deg til sunne matvarer i stedet for å kaste deg over det usunne og kalorifylte fordi du er kjempesulten og har lavt blodsukker. I tillegg vil du kunne konsentere deg bedre, være mer produktiv, og du vil ikke minst være i godt humør. Et sunt frokost måltid rikt på fullkorn og proteiner gir hjernen og kroppen til et slags "brennstoff" til å starte dagen og sikrer deg jevnt blodsukker og masse energi.

Tips til en god frokost kan være f.eks. Grov musli med skummetmelk og rusiner, eller knekkebrød med cottage cheese med sukkerfri syltetøy eller en skyr yoghurt. Skyr yoghurt er en fettfri yoghurt, og er rik på proteiner. Jeg pleier å spise skyr yoghurt eller et knekkebrød med cottage cheese med sukkerfri syltetøy, eller bare en banan hvis jeg har dårlig tid. Som mellom måltid kan du ta deg et eple eller en annen frukt. Av frukt vil du få fortere energi. Til lunsj på skolen f.eks. kan du spise ett knekkebrød eller en liten god salat. Etter skolen f.eks. kan du enten spise en frukt eller en grønnsak som f.eks. en gulrot. Til middag kan du f.eks. spise havregrøt (det gjør jeg, ihvertfall tre ganger i uka), laksefilet med grønnsaker, kylling salat/ andre salater, eller forskjellige supper som tomatsuppe eller grønnsaksuppe. Til kvelds hvis du vil/ orker, så kan du spise en liten skål med cottage cheese og blåbær + bringebær. Det er veldig godt synes jeg! Et tips til dere som slanker dere, prøv heller å spise fem ganger om dagen og ikke spis etter kl. 20.00. Det er lurt at kroppen får hvile ihvertfall i 2 timer før du legger deg. Jeg pleier å spise kl. 06.00, kl. 09.15, kl. 11.30, kl.14.30, kl.17.30. Sånn ca. 

 

 Matvarer du bør spise mindre av, og matvarer du bør spise mere av. Du bør holde deg unna mest mulig hvitt brød, pasta og hvit ris hvis du vil komme i form. Bytt til flerkorn, brun ris/ fullkorns pasta som er raskere karb og holder et mer stabilt blod sukker. Jeg selv spiser aldri brød mat/ pasta. 

Noen av dere tenker sikkert at søtsuget kommer alltid til å være der, mens du spiser det sunne og at det kommer til å ødelegge alt pga. at du vil skeie ut. Da har jeg en glad nyhet til deg! Spiser du kun sunn mat i hverdagen, forsvinner veldig mye av søtsuget. Tips til når du er i matbutikken, det er at du aldri går til godteriet eller usunne fristelser i butikken. Gå heller til frukt avdelingen, bær og frukt kan være like godt som godteri. Som jeg har sett på andre bloggere, er at man kan kjøpe seg en saftis hvis du har et enormt søtsug. En saftis er jo på en måte fett fattig og lite kalorier. Eller du kan lage deg en skål med fruktsalat. Elsker det! 

 Er det sånn at man aldri kan ha en "kosedag"? Så klart så kan man ha en kosedag i uka f.eks. lørdag. Da kan du kose deg litt ekstra, og du kan sette ut godteri skåla på bordet. Det skader ikke! 



Trening:



Jeg f.eks. trener både styrke og cardio. Jeg liker å fokusere mer på styrke for å bygge mer muskler og få en mer markert kropp. Man kan trene 30 min. cardio og en time med styrke. Som cardio kan du f.eks. løpe på treningsmølla. Styrke så pleier ihvertfall jeg å trene armer, mage, rumpe og lår. Tips: Tren styrke 3 ganger og ihvertfall kardio 1 gang i uka. Jeg prøver å trene så mye jeg kan i uka, men det kommer også ann på hvor mye skolearbeid jeg har. Jeg prøver å trene ihvertfall annen hver dag. Noen øvelser jeg pleier å ta er planken, sit ups, knebøy, gpblet squat, bulgarsk utfall, push ups osv. Det er et par til, men husker ikke navnet på dem. 

Til de som lurer, så går ikke det ann på punkt slanke seg. Du må rett og slett gå ned i fettprosent og du vil få resultater i mindre fett på hele kroppen. For å miste fettprosent må du forbrenne mer enn du spiser! 

Resultater vil komme fort, etter 1 mnd ser du resultatene med en gang! 

HUSK: proteiner er veldig lurt hvis du vil bygge muskler! 

Håper disse tipsene vil hjelpe deg!  ♥ (dette er et innlegg som jeg har skrevet av min gamle blogg, som jeg har alene) 

- Madeleine 




Sorry, men det blir ikke noe blogging om trening i dag heller fordi jeg er syk (igjen)...

Som dere ser på overskriften så står det utveksling, det stemmer--- JEG HAR AKURATT FÅTT GODKJENT! Det betyr at mitt neste år skal tilbringes i USA!!!!  Jeg gleder meg helt sykt :) Selvfølgelig blir det litt skummelt og sånt, men jeg velger å ikke tenke på det.  Jeg har valgt sør statene som min region, så jeg håper på å havne i Florida :P Sør statene er forresten der det er varmt i USA, for de som ikke visste det. 


USA <3


Her er statene, hvis du ser der det står Florida, South Carolina, North Carolina osv. så er det sør-statene<3

 

Har du noen spm om utvekslingen?

--Vilde--

#utveksling





Hei, god kveld alle fine! Det har vært litt dårlig med blogging i det siste pga. Jeg (Madeleine) har vært litt sliten, hele denne uka har vært ganske slitsom synes jeg. Er bare trøtt og orker ingenting. Sånn har det bare blitt, men jeg får nok energien tilbake igjen snart. Får vi ihvertfall håpe! I dag har jeg ikke gjort så mye, jeg har bare vært på skolen og egentlig bare vært hjemme. Har ikke orket å gjøre noe annet. Siden jeg ikke har så mye å blogge om så tenkte jeg at vi kunne kjøre en SPØRSMÅLSRUNDE! Dere har kanskje et par spørsmål till oss begge (Vilde og Madeleine) og kanskje om veddemålet vårt osv. Dere kan spørre om hva som helst :-D



- Hva vil dere vite? 


- Madeleine




Jeg har hatt en "chilledag" frem til klokka var halv tre, hvor jeg så på to filmer ; pitch perfect (ANBEFALES) og Monsteruniversitetet :P Så fikk vi middagsgjester, blandt annet besteveninna min Yasmine <3 Det var utrolig koselig- vi tok noen bilder, men har ikke rukket å legge de inn enda :) Men her er iallefall to som var på pcen <3 

(HAHAHA)


(Vi ER SØTE :P) 

 

Hva har dere gjort i dag?

--Vilde--




Hei, og god morgen! Tenkte jeg skulle lage et innlegg om en oppskrift på banan-pannekaker, utrolig enkel oppskrift + sunt og godt. Kan jo også kalle disse for protein-pannekaker :-) Enklere oppskrift finner du ikke! 

1. Pisk sammen 1 Banan, og  2 egg. 

2. Stek det på middels varme med litt smør/ olje til de får en gylden farge. (Jeg bruker olje)

3. Spis! 



Dette kan man også bruke som snacks rett og slett. Håper denne oppskriften vil komme i bruk for noen, så snakkes vi senere! Vi vil også oppdatere dere videre om dette veddemålet vårt også :-) 

- Madeleine




Hei, ble utrolig sent nå men det får gå :-) Jeg hadde tenkt til å snakke om en norsk-rapper som er utrolig flink + litt om dette skoleprosjektet vi har nå på skolen. Denne rapperen heter Dreamon og han er en norsk-rapper fra Manglerud. Jeg har forelsket meg i to av sangene hans! De heter "Touch" og "Never be another you".  Enjoy! 

 

Også over til skoleprosjektet mitt, de bildene jeg tok av Vilde ble ikke helt riktig (besvarte ikke oppgaven helt ordentlig kanskje). Så da bestemte jeg meg for å ta et par bilder av broren min istedenfor, og han var ganske flink synes jeg. Utrolig nok! haha. På bildene skulle man vise et tegn for glede + interesse. Føler jeg fikk det ganske bra til egentlig :-) Her er to av bildene ihvertfall, men er litt usikker på hvilket bilder jeg skal bruke til lysvandringen på hvervenbukta. (skal ha 3 stk) Her er ihvertfall to av bildene :-) 

(Tror jeg skal ha med dette ihvertfall!) 

Litt usikker med dette bildet, men jeg skal ihvertfall redigere bittelitt mer på det også får vi se! Nå må jeg bare finne et bilde til som jeg skal vise fram. Hva synes dere om bildene, og ikke minst sangene? :-) Og forresten, imorgen kommer jeg med en oppskrift til dere. Såå stay turned! 

Ha fortsatt en fin helg alle sammen! 

- Madeleine 




Hei!

I dag har jeg vært med en veninne for å gå med bøsse og samle inn penger til barn og unge i bangladesh :) Synes det er bra at det finnes slike innsamlingsaksjoner der vi kan hjelpe barn og unge med skolegang i andre land. Når vi går på dører å ringer på synes jeg det er dårlig gjort å ikke gi hvis man har penger. ( Noen ganger synes jeg nordmenn er litt grådige, med tanke på hvor mye penger dette landet har!!!) . Om dere er noen av de personene som sier "nei, ikke i dag" selvom du har penger, tenk deg litt om ;) 

 


Ignorer at det står kirkens nødhjelp- men dette er bare for å illustrere en bøsse ;)

Har dere vært bøssebærere?

 

--Vilde--

 

 




Hei, god kveld fine lesere :-) Denne dagen har bestått av skole, slappet av hjemme + løping med Vilde. Det har vært en helt grei dag egentlig, og siden jeg ikke vet helt hva jeg skulle blogge om kunne jeg dele "min" omelett oppskrift.

Du trenger: 2 egg, 2 ss melk, 3 ts cottage cheese, 1 skive skinke, en liten håndfull blomkål, 3 cherry tomater + pepper og salt.
1. Sett på plata litt før du heller røren oppi pannen.
2. Pisk sammen 2 egg, 2 ss melk og bland inn litt pepper og salt. Deretter heller du røren i pannen.
3. Mens røren er oppi pannen, gjør du ferdig ingrediensene og deretter legge det på den halve delen av omeletten.
4. Brett omeletten over til den andre siden, og da er den klar til å bli spist!

(Bilde kommer)


- Har du tenkt til å lage denne omeletten? Vil dere ha flere gode oppskrifter på god og sunn mat? :-)
- Madeleine



Hei igjen dere fantastiske lesere!!

Nå sitter jeg hjemme og skulle egentlig gjøre lekser- men så klarte jeg å glemme boka på skolen!! (fler som kjenner seg igjen??). Jeg skal snart på trening (er konkurranse turner-apparat) . Skoledagen i dag har vært akuratt som alle andre skoledager, hvis dere skjønner hva jeg mener (ikke akuratt så veldig gøy). Skal også gjøre styrke når jeg kommer hjem :) 

 

Tenkte å legge ved noen bilder som Madeleine tok av meg i går!




(Dette ble litt uklart)



Hva synes dere om bildene Madeleine tok?
Hva har dere gjort i dag?

--Vilde--




Hei, alle fine lesere vi har fått i det siste! Dere er herlige :-) I dag er den første dagen på prosjektet til meg og Vilde, heldigvis er vi begge to motiverte nå! Vi begynte med en løpetur på morningen, og deretter dro vi ned til byen for å ta et par bilder til skoleprosjektet mitt. Vilde var da modelen min, og bildene ble utrolig bra! Synes ihvertfall jeg :-) Dere kan få en liten smakebit, så her er et bilde som jeg har valgt. Jeg skal ha tre bilder som jeg da skal redigere, og deretter få karakterer på de. 

(Skal redigerer bildene på skolen) Ja, så da fortsetter vi med trening/kosthold prosjektet vårt og håper på resultater til slutt! Ønsk oss lykke til!

 Hva synes dere om bilde, ble det bra? :-) 

- Madeleine 




Siden Vilde la ut et innlegg, så fikk jeg også veldig lyst til det! hehe. Jeg lagde denne kollasjen istad, og ble utrolig inspirert og ikke minst motivert. Gleder meg ekstemt til dette prosjektet, det blir gøy å se resultatene til slutt. Vi gleder oss å holde dere oppdatert videre :-) 

Ha en fin dag/kveld videre! LOVE 

- Madeleine




Beklager sent innlegg, men som sagt før; bedre sent enn aldri :)

Dette blir kunn ett kort oppdateringsinnlegg!

Dagen i dag har bestått av å sove, slappe av og være med venner!  Har også sett litt på utvekslingsblogger og drevet med hundene og kaninene mine. I morgen begynner veddemålet vårt og null godteri/usunn mat og treningssprogram- ææ som vi gleder oss til resultatet! Vi skal stå opp tidlig i morgen for å ta oss en "deilig" joggetur på morningen, så god natt--- Sov godt alle dere snille folk som tar dere tid til å lese bloggen vår (LOVEU)

 

 

Hva har dere gjort i dag? 

Drar dere ofte på joggeturer?

 

--Vilde-- 




Hei! Dette ble et veldig sent innlegg og det vet vi. Heller sent enn aldri! Ja, idag har vi vært i byen med noen venninner. Det var kjempe koselig! Vi spiste på bigbite + gikk rundt omkring og kikkert i butikker. Så masse fint, og været var helt fantastisk! Dagen har vært veldig bra. 



Kvinner kan også spille trommer, jeg synes de var utrolig flinke! Haha. 





(Dette er Vilde, utrolige øyne synes jeg!)



(Vilde) 





(Veronika, en av våre bestevenninner.) 

Hva har du gjort i dag?  - Madeleine




Her er bilder av begge to :D

1-Vilde:


 

2-Madeleine:



3-Vilde(nederst) og en av hennes bestevenner( www.mariiaf.blogg.no )
:


4-Madeleine:


5-Vilde:


6-Madeleine:


7-Vilde:


8-Madeleine:


9-Vilde:



 

Vil dere ha flere bilder? 

 

--Vilde og Madeleine--




Hallo! 

Dette er ikke et innlegg om trening og kosthold i og med at vi begynner med "veddemålet" på mandag.. Så i dag blir det ett innlegg om høst, skolestart, utveksling mm. 

Nå er det  ca. 3 uker siden skolen startet, som mange andre har jeg også gjort noen nye "høst" innkjøp. Jeg er utrolig glad i å shoppe (hehe).  Jeg og mamma var på et møte for ca. en uke siden hvor de snakket om utveksling. Jeg har sett på utveksling en god stund nå, så nå er det nesten bestemt at jeg skal til USA neste år, kommer mer tilbake til dette senere. Før møtet gikk vi litt på aker brygge for å titte, hvor vi kom over den nydelige butikken Jean Paul. Jeg gikk med engang inn og fant noe jeg likte, jeg kjøpte en jakke, ett skjerf og en bukse- i tillegg kjøpte jeg ett parr toms. Så her skal dere få se ett parr bilder av det;

 

Her er mine nye toms  (redigert av Madeleine)

Kjøpte de på arkaden i Oslo; kostet vel ca. 699 kr.

 

Dette er deler av min nye jakke. Har vært syk i fire dager nå, så har ikke orket å ta den på meg og ta ett bilde :/ (så beklager dårlig bilde) (Redigert av Madeleine)

Jakke fra Jean Paul: Tror den kostet ca. 2000 kr. 

 

Senere i dag eller i morgen kommer det bildedryss av meg og Madeleine (gled dere; Madeleine har redigert de!!)

 

Har dere vært på "høst" shopping?

Har dere tenkt dere på utveksling, isåfall hvor? 


--Vilde--





 




Hei, Nå er det (Madeleine) som skal blogge litt! Som sikkert mange av dere har sett, så skal dette være en slags "trenings/kosthold" blogg. Her vil vi dele våre oppskrifter, komme med tips, anbefallinger osv. Vi kommer også til å blogge om vår hverdag. For de som ikke vet det, så skal jeg og Vilde ha et veddemål. Klarer vi å få fram six-packen på 5 mnd? Ja, det skal vi klare og dette blir bra. Taperpremien blir å gi den andre 500.- Man blir veldig motivert av sånne ting, jeg har ihvertfall ikke tenkt til å gi Vilde 500.- hehe! :) 

Over til noe annet! Jeg hadde bare tenkt til å vise gårsdagens middag, og fortelle om hva jeg har gjort i dag. Dette spiste jeg i går..



Ser kanskje ikke ut som verdens beste middag, men jeg syntes det var godt! Det er karbonade, grønnsaker + en skive hvitløksbrød. Jeg kommer allerede med et tips i dag! Velg heller oljedressing enn selskaps dressing osv. I alle disse thousand island dressing, party dressing, selskaps dressing osv. er det bare fettende innhold. Aldri bli lurt av disse dressingene! Du tror sikkert at du spiser sunt av å spise salat, og massevis av thousand island dressing. Da tar du helt feil! Jeg vil heller anbefale dere å ta på oljedressing, det er mye sunnere enn disse andre dressingene. På disse grønnsakene har jeg på en oljedressing med en smak av mango og knust chilli. Kjempe god! Og nå over til noe helt annet, nemlig hva jeg har gjort i dag :)

I Dag har jeg nesten ikke vært hjemme i det hele tatt. Jeg har hatt en utrolig lang skoledag i dag, fra 08.20 - 16.00 og rett til hallen for å trene noen smågutter i basket. Så dagen har vært hektisk! Og for de som ikke visste det, så går jeg på Medier- og kommunikasjon. Det er utrolig gøy og man får mange fine bilder. Blir bra resultater! Så tror denne bloggen blir bra, ihvertfall nå som jeg kan redigere bilder osv. :) I dag fikk vi en oppgave av å ta portrett bilder av hverandre + redigere dem etterpå. Sånn ble mitt bilde/ resultatet! 



(Første redigerte bilde, så er ikke fullt så god enda.) 
Hva synes dere om bilde? Vil dere ha mere tips om sunne alternativ av middager, snacks, osv. ? :) 

- Madeleine 




Hallo ja!

Overskriften sier vel mye om hva denne bloggen kommer til å handle om. Det blir for det meste om trening og kosthold, men også om andre ting som faller oss inn! Vi kommer til å legge ut tips om hvordan du skal spise sunt og hvordan du skal trene for å få den "perfekte kroppen", og om hverdagslige ting som en "vanlig" blogg handler om. Selv har vi to (Vilde og Madeleine) ett veddemål som går ut på å trene og spise sunt i 5 måneder fremover og da skal vi begge ha sixpack!! Vi har en "taperpremie" til den som ikke klarer å få sixpacken, som er at den personen som ikke klarer det må gi den andre personen penger (beløpet ligger nå på mellom 500-1000 kr). Vi skal komme mer tilbake til treningsprogrammet vårt, og kostholdet! 

 

 

 

Vil du ha en sunn og fin kropp?

 

-Vilde og Madeleine

 

 





Her kan du skrive om deg selv eller hva du vil.
http://blogsoft.no/index.bd?fa=template.edit&type=entry.tpl
Legg meg til som venn


ARKIV

· Oktober 2013 · September 2013


KATEGORIER

· Blogg

LINKER

· blogg.no · Få din egen blogg!

DESIGN

Designet er laget av Katrine.

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver. Bloggen ligger på blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits